همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد
سرخط خبرها

رحیم‌پورازغدی: اگر جمهوری اسلامی می‌خواهد پایدار بماند باید یقه مسئولان خود را بگیرد

  • کد خبر: ۱۲۴۷۹۵
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
رحیم‌پورازغدی: اگر جمهوری اسلامی می‌خواهد پایدار بماند باید یقه مسئولان خود را بگیرد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: علی‌رغم اینکه حاج حیدر رحیم پور ازغدی به نظام جمهوری اسلامی معتقد بود، اما همیشه جزو منقدان نظام بود. ایشان اعتقاد داشتند اگر جمهوری اسلامی میخواهد پایدار بماند باید یقه مسئولان و مدیران خود را بگیرد. ایشان معتقد بودند که اگر اصلاحات انجام نشود، نظام سقوط خواهد کرد.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز، حسن رحیم‌پورازغدی در مراسم نخستین سالگرد اندیشمند انقلابی مرحوم حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی که در سالن همایش موسسه فرهنگی قدس برگزار شد، اظهار کرد: اگر خود مرحوم پدرم در این جلسه حضور داشت اولین کسی بود که این جلسه بر هم می‌زد، زیرا اصلا دوست نداشت جایی از او تجلیل یا تعریف کنند.

وی افزود: پدرم در مقالات و مطالب خود به خصوص روی کلمات و مفاهیم حساسیت زیادی نشان می‌داد. هر کس با او همکاری می‌کرد، می‌گفت همکاری با حاج حیدر سخت است، چرا که بیش از همه به خودش و سپس به نزدیکان خود سخت می‌گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شب‌نامه‌ها و اعلامیه‌های قبل انقلاب را ایشان می‌نوشتند و تا لحظه‌ای که از دنیا رفتند همچنان شب‌نامه می‌نوشتند. مقالات حاج حیدر رحیم پور ازغدی را روزنامه خراسان و روزنامه قدس چاب نمی‌کردند، اگر هم چاپ می‌شد آنقدر دست کاری می‌شد که ایشان از مقاله خود اعلام برائت می‌کردند. مقالات ایشان گاهی در روزنامه کیهان چاب می‌شد. پس از اوج‌گیری فضای مجازی نیز برخی از سایت‌ها مقالات ایشان را منتشر می‌کردند که آن‌ها نیز به مرور زمان از انتشار مقالات ایشان امتناع کردند.

وی ادامه داد: مرحوم پدرم شب‌نامه‌های خود را مانند قبل انقلاب چاپ می‌کرد و میان عموم منتشر می‌کرد. همچنین به بنده تاکید داشتند تا این شب‌نامه را پخش کنم. او مرد خطر، سختی و فرار از هر نوع محافظه‌کاری و نترس بود، هیچ وقت مایوس نشد، از ریاکاری متنفر بود و هیچ چیز را صد درصد قبول نداشت.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: او صد‌ها و چندین هزار مقاله دارد که امروز می‌توان برای رفع مشکلات و معضلات جامعه از آن‌ها استفاده کرد. خواهشمندم این مقالات جمع‌آوری و منتشر شود، زیرا خدمت بزرگی به جامعه اسلامی خواهد کرد. این مقالات ۴۰ سال آسیب‌شناسی جمهوری اسلامی است و برای همه موارد نظام راه‌حل دارد.

وی بیان کرد: ایشان منتقد به نظام و انقلاب بود و معتقد بود که انقلاب دست‌رنج چند قرن مبارزه است و هزاران نفر شهید و میلیون‌ها خانواده لطمات سنگینی بابت این انقلاب متحمل شدند. وقتی حکومت برپا شد کسانی پای کار آمده و تصمیم گیری کردند که در دوران انقلاب و جنگ حضور نداشتند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه ایشان معتقد بود پایداری نظام، نقد نظام است، افزود: در کشور‌های زیادی کودتا به وجود آمد و انقلاب شد، اما دوام چندانی نداشت. حاج حیدر رحیم پور ازغدی هر جا نقدی داشت برای آن پیشنهادی نیز ارائه می‌کرد. شاید ۱۰ هزار جلد کتاب خوانده و کتابی در کتابخانه آستان قدس نیست که مرحوم پدرم آن را ندیده و نخوانده باشد. کتاب رمانی نبود که در جوانی نخوانده باشد. مرحوم رمانی به نام فاحشه نوشته که وضعیت طبقات محروم و ضعیف قبل از انقلاب را ترسیم کرده است.

وی تصریح کرد: حاج حیدر شاگردان زیادی در ایران و خارج از کشور داشت که در حال حاضر تمام آن افراد جزو اشخاص موفق جامعه خود محسوب می‌شوند. ایشان به شاگردانش تاکید داشت که حرف حق بزنید، حتی اگر قرار است شما را دستگیر کنند. او پناه قشر ضعیف بود و درب خانه‌های ما همیشه به روی آن‌ها باز بود. پدرم در تمام مدت زندگی‌اش پناه فقیران بود و برای کمک به آن‌ها از هیچ چیزی دریغ نمی‌کرد. وضعیت مالی پدرم قبل از انقلاب خوب و پس از انقلاب به خاطر بذل و بخشش همه چیز خود بخشید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: حاج حیدر رحیم پور ازغدی آدم میوه‌چینی نبود و همیشه موقع برداشت در انتهای صف می‌ایستاد و هیچ وقت اجازه نمی‌داد رسانه‌ها از او‌عکس بگیرند. به آنچه می‌گفت عمل می‌کرد و کسی در خانه ایشان جرات نداشت غذایی بیش از مصرف پخت کند. در زمستان به فکر پرندگان و حیوانات بود و برای آن‌ها غذا، نان و دانه می‌پاشید و به همه توصیه می‌کرد این کار را نیز انجام دهند. او خود را نسبت به همه مسئول می‌دانست. پدرم هیچ‌وقت خود را مالک هیچ چیز نمی‌دانست و از هیچ‌چیز و هیچ‌کس محافظه‌کاری نمی‌کرد.

وی بیان کرد: پدرم پیش از انقلاب در دوران جوانی اولین درمانگاه آیت‌الله بروجردی را راه‌اندازی کرد که اولین درمانگاه غیردولتی بود که قشر ضعیف از آن استفاده می‌کردند. همچنین دبیرستان علوی را راه‌اندازی کرد و فرزندان خانواده‌های قشر متوسط را ثبت‌نام کرد. حاج حیدر رحیم پور ازغدی شخصیتی سیاسی و اقتصادی داشت که با معنویت نیز همراه شده بود. در هیچ مورد محاسبه مادی نمی‌کرد، اما در محاسبه‌های معنوی دقیق بود. علی‌رغم اینکه پدرم به نظام جمهوری اسلامی معتقد بود، اما همیشه جزو منقدان نظام بود. ایشان اعتقاد داشتند اگر جمهوری اسلامی میخواهد پایدار بماند باید یقه مسئولان و مدیران خود را بگیرد. ایشان معتقد بودند که اگر اصلاحات انجام نشود، نظام سقوط خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->